De afgelopen weken

Omdat ik de vorige weken geen tijd heb gemaakt om te schrijven ben ik verplicht om deze post te beginnen met een samenvatting van wat er zo al gebeurd is sinds mijn laatste post.

Een van de voornaamste redenen waarom ik vorige week niet tot schrijven kwam is omdat ik bezoek had van mijn vriendin. We hadden de afgelopen drie maanden enkel via Skype en Facebook contact gehouden. En voor een prille relatie is dat wel een beproeving. Een die we (tot mijn grote vreugde) overleefd hebben.

De weken voor haar bezoek heb ik voornamelijk gevuld met het bouwen van nieuwe obstakels voor het Skate Ramp Project, het voorbereiden van een evenement en afscheid nemen van een grote groep vrijwilligers.

Door het afscheid van meer dan 10 vrijwilligers is het hier veel kalmer geworden binnen de Otra Cosa Organisatie en ook binnen Huanchaco. De plaatselijke horeca was er namelijk aan gewend geraakt om tijdens het weekend een drukke bende buitenlanders over de vloer te krijgen. En die inkomsten moeten ze nu helaas missen, met alle gevolgen van dien. Sommige zaken sluiten nu enkele dagen in de week, omdat April en Mei in het algemeen rustige maanden zijn (met of zonder vrijwilligers).

Het is altijd spijtig om afscheid te nemen van mensen die je na een tijd als vrienden begint te beschouwen. Maar ik probeer er steeds het positieve van in te zien. De leegte die ze achterlaten geeft mij de gelegenheid om mijn tijd meer te besteden aan het schrijven van mijn eindwerk (dat ik nog steeds moet afwerken). Een echt leuk karwei is het niet, maar ik kan er nu eenmaal niet onderuit.

Om af te sluiten, sinds de maand April woon ik ook in een ander huis.De belangrijkste reden waarom ik moest veranderen van accommodatie was omdat er geen mensen mochten blijven overnachten. Zo ben ik dan in contact gekomen met Luis Felipé. Hij had nog twee kamers beschikbaar op zijn dakterras EN het kwam goedkoper uit dan mijn vorige huur. Voor de geïnteresseerden, hier betaal ik slechts 300 Soles per maand voor huur (wat neerkomt op 88€). Op onderstaande foto kan je zien hoe het dakterras er uit ziet.

 

Afbeelding

Met deze foto zal ik afronden. Maar verwacht je binnenkort nog maar aan een post.
Nu ik mijn schade heb ingehaald ben ik van plan om vaker te schrijven. Dus ergens volgende week hoop ik mijn volgende post te schrijven.

Tot de volgende post!

Leave a comment